april 26, 2012

hyllorna i köket......












Koppar, muggar, kannor och skedar som pryder mina hyllor i köket!
Snart skall jag ställa bort Ikea servicen för denna gång, med den kommer nog snart upp igen.
Det är den vita med blått mönster,
Men  jag vill ju ställa upp sommar servicen om ett litet tag ;o))





















Min gamla köttkvarn har jag ärvt av min farmor och farfar.
Den har sin plats i köket, ingen kan ta den ;o))




















Den stora plåten med bokstäver köpte jag för
ett tag sedan, men jag har inte använt den ännu.
Men bara inspirationen kommer skall jag skriva fina ord.






















Plåt stjärnan har jag fått av min vän Ninis!
















Det är den här servicen som jag skall stoppa undan snart.
Den köpte jag på Ikea för några år sedan.















Den här te kannan har jag fått från Inga-lill och Håkan för många år sedan.
(Inas farmor och farfar) Den blir det jätte gott te i.
















Dom här vackra turkosa skålarna och kopparna har jag hittat på Ica.
Dom är såå god att dricka något gott te ur.
En rosa sked är som pricken över i, det skall ju vara mycket pasteller nu ;o))

Kramar//

Marianne

2 kommentarer:

  1. Ja, vännen! Det är viktigt o hitta rätt kopp och dricka te ur, det är väl de du gör numera! Kram

    SvaraRadera
  2. haha ja man måste hitta rätta känslan för då blir det såå gott;o)) Ja te och vatten är det som gäller här nu mer. <3
    Kram

    SvaraRadera

Skriv gärna några rader...