april 06, 2012

Välkommen Zino.....

Zino 9 veckor.
Lille killen från Skåne har fått sitt namn från det
Ungerska ordet Csinos
som betyder gullig.
Jag kortade ner ordet och bytte ut C till Z och så blev det Zino.
Hans uppfödare har aldrig hört sånt fint namn förut ;o))
Tack Tamàs! det är på grund av dig som våran nya valp fick ett sånt fint namn!
Han är underbar precis som du!!
Han är en jätte go liten kille som älskar att busa med Leo!
Kanske en dag får han träffa Prinsen som var anledningen och inprationen till hans
underbara namn.
Våren knackar på,
den vill på riktigt göra sig påmind. -Jag är här nu;o))
Pärlhyasinten skapar mys i köket.
Ute i trädgården blommar Krokusen.
Lavendeln har fått topparna klippta,
och de ligger nu inne på tork å doftar ljuvligt.
Massor av små skott tittar upp i rabatten, det är så mysigt.
Idag har jag köpt mig ett planteringsbord, som jag längtar
till att få inviga!
Men det snöar idag, så jag får ha lite tålamod;o))
Det är inte bara i kärleken man måste ha tålamod.
Tro mig! Mitt tålamod i väntan på min själsfrände prövas
mycket hårt just nu!! Jag vet vem han är, men han är inte redo än;o(
Men väntar jag på något så underbart kan jag vänta länge!!;o))
Kram alla, och speciellt kram till dig Tamás!
//Marianne (din fe..)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna några rader...