april 07, 2012

Glad Påsk....

Idag är det
Påskafton, och mina kära hemma i Norrland skall åka till
våran underbara sommarstuga! Jag önskar så att jag också
kunde vara med dom, i denna förtrollande miljö!!
Vi har alltid åkt till sommarstugan till påsk, för
att mysa hela dagen. Det tänds i bastun, och så sågar vi upp en vak
i sjön. Dom som törs badar å bastar, jag har tyvärr alltid
stått vid sidan om, och tittat på ;o)) (Jag är nog en liten fegis)
Grillen tänds och vi grillar, och så bara myser vi hela dagen lång.
Pimplar(fiskar i små borr hål på isen) är något som vi också gör denna mysiga dag.
Aborren brukar vara pigg, så vi blir aldrig utan fångst ;o))
Jag skall be min syster knäppa kort idag, så både ni och jag få se,
hur mysigt det är. Önskar så att jag kunde vara med!!
Hemma
här i Bålst,a skall jag platera om mina pelagoner idag.
Tänk att jag har lyckats övervintra massor av pelagoner.
Jag är jätte stolt, tänk att dom har överlevt. Har aldrig övervintrat
blommor förut, så jag är såå glad att jag har lyckats.
Dom växer så det knakar nu för var dag som går! Det finns hopp även för mig;o))
(Skall ta en bild sen, så får ni se) *Ler*
Hoppet är det sista som överger människan, vilken tur!
Just nu lever jag på hoppet! ;o))
Jag hoppas och tror att min hjärte prins fortfarande
älskar mig, även om det i detta nu är så,
att han inte kan öppet visa det!
Men jag vet att änglarna hjälper oss;o)
Just ja!
Jag fick igår höra att jag är en ängel med vingar!
Jag bara handlar och agerar utifrån mitt hjärta! Det är bara kärlek;o))
Tack!! min prins..
Kram och Glad Påsk alla//
Marianne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna några rader...