mars 10, 2014

Släpp den du älskar fri...




















Att hålla fast någon för egen vinning.
Att inte släppa någon som vill .
Inget av dem ger dig den sanna lyckan!
Att släppa någon fri se henne/honom flyga vidare
mot sin lycka, är att skapa plats till din egen lycka!

Att under falska omständigheter "hålla fast" sin partner för att
man själv inte har modet att gå vidare.
Att känna i hela sin kropp att det här är inte den rätta för mig
men vågar inte möta den svåra tid som blir vid ett uppbrott.
Att erkänna för sig själv att jag är olycklig i denna relation men
hittar på en hel rad med ursäkter för att slippa ta ansvar för sitt
liv.
Att bara se alla problem då istället för att se allt det positiva
som kommer är också bara ett sätt att slippa undan sitt ansvar.
Jag kan göra listan lång här men ni har säkert redan förstått att
dessa tankesätt ovan skadar inte bara dem som "hålls fast"
utan den skadar även dem som inte vågar utan låter rädslan
ta över. Rädslan som sakta men säkert kapar av benen bit
för bit för var dag som går.

Att känna i hela sin kropp att sin partner inte hel hjärtat är
med men blundar för det för att man inte vill se.
Att veta eller undermedvetet veta att jag är inte älskad fullt ut
i denna relation och gör allt för att få bekräftelse och kärlek.
Att se och känna att sin partner är på väg bort och börjar
kontrollera allt varje steg och varje handling och börja sätta
upp gränser för partnern.
Samma här att krampaktigt hålla sig kvar här skapar inte bara
djupa ärr utan självkänslan bryts ner dag för dag tills det inte
finns en gnutta självkänsla kvar.

Sorgligt! Mycket sorgligt för i dessa båda fall så blockerar och
hindrar man i första hand sin egen lycka men även den
partner som blir lidande.

Varför stannar vi kvar i förhållanden som inte fungerar av 
olika skäl? Jag skriver vi för jag har också varit med om detta
ovan, jag har levt i dom båda rollerna så jag vet av egen
erfarenhet hur detta tankesätt förstör och hindrar vår lycka.
Mitt svar på frågan varför?, blir efter eget hårt arbete med mig
själv mycket självklart, jag har varit tvungen att förstå och
erkänna för mig själv att det är för att jag/vi inte älskar
mig/oss själva fullt ut.
När vi inte älskar oss själva så sätter vi inte oss själva i första 
rummet, vi gör hela tiden val som inte gynnar eller är rätta för
oss. Vi går med på och lever i livssituationer som ger oss olycka 
och tar ifrån oss våran inre livsglädje som vi är födda med.
Att våga vända sig om och se sig själv att bekräfta sig själv och
börja lyssna på sig själv är ett steg till egen kärlek. Och ja det
krävs mod för det är många gånger ett mycket hårt jobb där
många många tårar fälls under vägen.
Men när vi sakta men säkert börjar älska oss själva kommer vi
att ge oss den kärlek vi är värd och våra val och handlingar
kommer alltid göras utifrån kärlek till oss själva och sen till
dom vi älskar i våran närhet.
Vi kommer att få modet och av ren kärlek släppa varandra
fri, fri att flyga vidare tom från tyngd av rädsla.

När vi älskar oss själva fullt ut förstår vi,
att släppa någon fri skapar ju även plats till vår egen lycka!

Älska dig själv och du blir fri att flyga till
din egen lycka!

Kram//
Marianne, din fe



9 kommentarer:

  1. Tänkvärt för många....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja Lasse det är det verkligen.
      Tack för dina rader<3

      Radera
  2. Svar
    1. Tusentack Lisa, så glad att se dig här, glad över dina rader<3
      Kram<3

      Radera
  3. Att släppa taget är att hålla sin egoism tillbaka, och det är inte det lättaste, men något som alla borde ha i åtanke

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej så sant det är inte det lätt sak att göra, att ta ett avgörande steg som man vet i förväg kommer att blir så jobbigt blir tyvärr för jobbigt för många och det resulterar i att dom aldrig vågar och fortsätter att skada sig själv och andra. Att dom då inte kan se förbi det jobbiga men när dom kommit över det så kommer lyckan. Åhh om fler kunde förstå det<3
      Kram och tack för dina kloka ord<3

      Radera
  4. Sen får man aldrig heller glömma: vare sig man är lycklig eller olycklig, så smittar man ned sin omgivning med känslan...är du lycklig, gör du din omgivning lyckligare

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så sant! Det är inte många som tänker på det tyvärr. Tack igen kloka du.
      Kram

      Radera
  5. Jag blev separerad från min man för tre år sedan. Det fanns ingen kommunikation mellan oss. Jag fick rådet av familjer och vänner att släppa taget och glömma äktenskapet och gå vidare i mitt liv. Jag ville inte gifta mig med någon annan för innerst inne älskar jag fortfarande min man. Jag led så mycket av smärta och förvirring att jag läste en rekommendation på nätet om hur Dr Alaba återförenade ett trasigt äktenskap med hjälp av sina andliga krafter. Jag fortsatte att läsa så många vittnesmål om hur han hjälpte till att sätta stopp för skilsmässor och återupprätta människors före detta älskade och min tro förnyades. Jag kontaktar Dr Alaba omedelbart några minuter senare, han svarade mig och gav mig instruktioner om vad jag skulle göra, efter att jag uppfyllde kravet två dagar efter ritualen förändrade besvärjelsen mitt liv runt min man som inte pratade med mig. Två dagar ringde han till mig mitt i natten och grät och bad om ursäkt att detta är demonernas verk, så jag är fortfarande förvånad över detta mirakel så jag förlåter honom. Nu är mitt äktenskap i balans. Dr Alaba-ritualen fungerade utmärkt och mitt äktenskap är starkare än tidigare, och ingenting kan skilja oss åt igen. Jag besökte så många webbplatser som jag letade efter hjälp, det var hopplöst tills jag fick kontakt med Dr Alaba, den riktiga mannen som hjälpte mig att återställa mitt trasiga äktenskap om du har ett liknande problem i ditt äktenskap, du vill att din man eller fru ska älska dig om igen. , Du har någon du älskar och du vill att han eller hon ska älska dig i gengäld, du har en utmaning i ditt liv, stavningsmallen av Dr Alaba är lösningen och svaret på ditt problem, whatsapp / viber med hans telefonnummer: +1(425) 477-2744, Kontakta honom idag genom att skicka ett e-postmeddelande till dralaba3000@gmail.com. Låt inte någon ta din make ifrån dig.

    SvaraRadera

Skriv gärna några rader...