mars 02, 2014

Livet kan vara underbart...




















Har du satt upp gränser för hur ditt liv ska/skulle bli?
Har/hade du så starkt fokus på målet så du
missade det du passerade på vägen?
Så väl framme är du ändå inte nöjd och känner
du dig misslyckad och olycklig?
Blicka tillbaka, när missade du, blundade du
för det som skulle gett dig lycka?
När på vägen tappade du bort dig själv?
Det är ALDRIG försent!
Med nya insikter är det lättare att göra nya val
som leder dig till den lycka du är värd!

Alla har vi önskningar och mål för hur vi vill att våra liv ska
bli. Vi drömmer oss bort och planerar hur vi ska ta oss till
det vi önskar. Vissa drömmer bara lite löst om hur och när,
andra planerar in i minsta detalj och lägger upp mycket noga
steg för steg om hur målet ska nås. Så helt förblindad av sina
planer missar dom tillfällen i livet som skulle gett dom större
lycka än det som planen ger dom. På grund av det starka fokus
glömmer dom bort sig själva och kör på även fast både kropp
och själ försöker skrika för att göra sig hörd. Skrika för att dom
glömmer bort att lyssna på sina känslor som säger här bör du
stanna upp och känna in och kanske bryta den starka planen
och ta en annan väg. Eller sakta ner jag orkar inte det här
tempot längre. Kropp och själ samarbetar i alla lägen.
När dom då inte lyssnar för deras fokus är så orubbligt och
dom är så envisa och vägrar att ändra det dom bestämt,
skriker kroppen ännu högre med hjälp av sjukdomar som gör
att dom måste stanna till. Dom som inte lyssnar då och ändå
fortsätter att strida framåt nu i motvind med onda kroppar
som värker lite här och där, kommer att möta en kropp som
gör helt uppror och slår tillbaka hårt och skriker så det ekar i
hela dess atmosfär, STANNA!
Det är då kära ni det sker olyckor av olika slag som t ex stukar
foten, ramlar och skadar knät, olyckor som gör att vi blir säng
liggandes ett tag, eller som det jag var med om, vi går in i den
berömda väggen där kroppen bra vägrar att ta ett enda steg till.
Ja det finns massor av sätt för kropp och själ att ta till för att vi
inte ska kunna springa ifrån oss själva, där vi blir tvungna att
stanna till och förhoppningsvis känna in och lyssna på vad
kropp och själ länge har försökt att säga oss.
Då har vi tid att blicka tillbaka och se när borde jag valt en
annan väg eller när borde jag saktat ner? När på min väg
började jag att tappa bort mig själv och lät min plan ta över
mitt liv?
När vi hittar och ser var, när och hur det blev som det blev och
förstår och förlåter oss själva är det lättare att göra nya val
som gynnar oss på ett djupare kärleksfullare plan.
När vi älskar oss själva fullt ut och villkorslöst kommer vi
börja göra val som ger oss den lycka vi alla är så värd!

Glöm inte bort! Det är ALDRIG försent, var du än
befinner dig i livet just nu:

Livet kan vara UNDERBART,
det är du som väljer!

kramar//
Marianne, din fe



5 kommentarer:

  1. Fortsätt skriv! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tusentack Lasse!
      Det tar jag som att du gillar mina texter;-)
      Jag hoppas att jag komma in i flytet och kommer med tätare inlägg snart.
      Det händer så mycket runt mig så min energi räcker inte till ibland;-) Men snart händer det saker som kommer att göra att min kropps fylls på så det sprakar om den;-)
      Kraaaaam

      Radera
  2. Det låter härligt :) kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaaaa du får hålla tummarna för mig att alla pusselbittar faller på plats nu<3
      Kram

      Radera
  3. Jag blev separerad från min man för tre år sedan. Det fanns ingen kommunikation mellan oss. Jag fick rådet av familjer och vänner att släppa taget och glömma äktenskapet och gå vidare i mitt liv. Jag ville inte gifta mig med någon annan för innerst inne älskar jag fortfarande min man. Jag led så mycket av smärta och förvirring att jag läste en rekommendation på nätet om hur Dr Alaba återförenade ett trasigt äktenskap med hjälp av sina andliga krafter. Jag fortsatte att läsa så många vittnesmål om hur han hjälpte till att sätta stopp för skilsmässor och återupprätta människors före detta älskade och min tro förnyades. Jag kontaktar Dr Alaba omedelbart några minuter senare, han svarade mig och gav mig instruktioner om vad jag skulle göra, efter att jag uppfyllde kravet två dagar efter ritualen förändrade besvärjelsen mitt liv runt min man som inte pratade med mig. Två dagar ringde han till mig mitt i natten och grät och bad om ursäkt att detta är demonernas verk, så jag är fortfarande förvånad över detta mirakel så jag förlåter honom. Nu är mitt äktenskap i balans. Dr Alaba-ritualen fungerade utmärkt och mitt äktenskap är starkare än tidigare, och ingenting kan skilja oss åt igen. Jag besökte så många webbplatser som jag letade efter hjälp, det var hopplöst tills jag fick kontakt med Dr Alaba, den riktiga mannen som hjälpte mig att återställa mitt trasiga äktenskap om du har ett liknande problem i ditt äktenskap, du vill att din man eller fru ska älska dig om igen. , Du har någon du älskar och du vill att han eller hon ska älska dig i gengäld, du har en utmaning i ditt liv, stavningsmallen av Dr Alaba är lösningen och svaret på ditt problem, whatsapp / viber med hans telefonnummer: +1(425) 477-2744, Kontakta honom idag genom att skicka ett e-postmeddelande till dralaba3000@gmail.com. Låt inte någon ta din make ifrån dig.

    SvaraRadera

Skriv gärna några rader...