juni 10, 2013

Framtiden bär på lyckan...












Jag var ute i skogen med en underbar vän häromdagen
och vi gick förbi en liten dunge med liljekonvaljer.
Vi stannade till och jag fick berättat för mig att
bladen på denna växt är giftiga och att jag absolut inte
får äta dom för då dör jag!
Jag lyssnade men jag var någon helt annanstans för
jag minns att liljekonvaljen har ett helt
underbart budskap enligt växternas språk
 i Solögas böcker!
Jag log och tänkte tack kära liljekonvalj!

Liljekonvalj:

Framtiden bär på lyckan!

Visdom: Allt är bra. Jag är här och nu. Nu börjar en ny tid!
Jag låter kärlek och glädje fylla mitt liv.
En doft av frid och ett liv i samförstånd önskar jag dig",
säger liljekonvaljen.
Denna blomma är som plåster på såren.
Dess skönhet och doft botar ett tungt sinne.
Kalla tillbaka kraften ifrån din sorg och dina bedrövelser och
välj att istället känna hopp och tillit inför framtiden.

Ett helt magiskt budskap som passar både mig och min vän!

Tack!

Ja kära vänner så är livet, det går upp och ner!
Vi går igenom sorger och lycka.
Jag har kämpat i många år och gått igenom stora förluster
som fått mig att bara se svart. Jag såg inget ljus alls.
Men ljuset har alltid funnits där även om vi inte ser det!
Det lämnar oss aldrig!!
Det väntar på oss tills vi kommer, och när vi är framme så
kommer ljuset och lyckan omfamna oss med den
varmaste famn som finns!

Med liljekonvljens budskap så vet jag att
framtiden bär på lyckan och jag tänker välkomna den!
Jag skulle aldrig drömma om att
stänga den ute för jag har längtat så efter den!













Plocka er en bukett och njut av lyckan!

Kramar//
Marianne, din fe









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna några rader...