maj 21, 2013

Nyckelpigans budskap...



















Den här bilden gjorde jag för ett antal veckor sedan!
Den kom till utav en härlig händelse som gav mig
kärlek och styrka!

Jag rensade rabatter på jobbet, och tankarna
gick i hundratjugo!
Jag hade en timme tidigare fått veta en sak som
fått mig att känna en gnutta hopplöshet!
Jag hade rensat tre rabatter och var klar men
fick en känsla av att jag måste gå tillbaka till
den andra där jag precis hade varit.
Där satt det nu en nyckelpiga på ett litet blad!
Bladet hade precis letat sig upp ur jorden, det var lika
litet som nyckelpigan.
Jag blev så glad när jag såg denna vackra lilla varelse!
För jag minns vad nyckelpigan står för
i Solögas bok Växternas språk!
All min tillit kom tillbaka och jag kände
kärleken strömma in i min kropp!
Den gnutta hopplöshet som jag känt blåstes bort 
i ett enda ögonblick!
Tilliten som har varit min styrka den senaste tiden har aldrig
svikit mig, även om jag visst har haft dagar där den inte varit
lika stark.
Men den har aldrig försvunnit, den har hjälpt mig,
stöttat mig och fått mig att aldrig släppa hoppet!



















Min kärlek har också varit min styrka och min stöttepelare!
Kärleken inom mig har expanderat enormt den senaste tiden
och jag har kommit till den del av mitt liv där jag kan känna
kärlek i allt.
Jag sänder kärlek till allt som kommer i min väg
och det är det mest underbara jag har upplevt!

Kärlek är den starkaste kraft som finns!
Och så länge jag känner att hela min kropp är full av kärlek
tänker jag sprida den vidare så gott jag kan!

Kramar fulla av kärlek//
Marianne, din fe

2 kommentarer:

  1. Så fin text mamma!<3
    Älskar dig av hela mitt hjärta..
    Hoppas han kommer snart, faktist så har jag en sak att berätta när du kommer hem!!<33

    SvaraRadera
  2. Tack hjärtat<3
    Jag har inte sätt att du skrivit förns nu;o))
    Tack för det fina du berättade när jag kom hem<3<3<3<3
    kram<3

    SvaraRadera

Skriv gärna några rader...