juni 18, 2013

Ett barns kärlek direkt från ljuset...




















Igår fick min 13 åriga dotter Emmi mig att förstå
ur oskuldsfulla och hur kärleksfulla våra barn är!
Barn som är som det renaste ljus du kan föreställa dig!
Barn som ser världen med nyfikenhet och
med en inställning av att dom kan allt dom vill!
Barn som ser ljuset i allt som kommer i deras väg!
Barn som skrattar och leker sig fram i livet!
Barn som ser situationer utan att döma, utan
utifrån kärlek se svaren!
Barn som med sin kärlek får oss vuxna att minnas
och se hur vi en gång var!
Innan dom vuxna runt oss när vi var barn
fick oss att glömma den enorma kärlek
vi bär inom oss!
Med sina ord och handlingar fick oss att sluta tro
på oss själva och för var dag som gick släcka
det ljus vi var födda med!

När Emmi i förrgår fick höra att ett misstag är på väg
att hända igen så låg hon vaken och tänkte på hur en
liten pojkes liv håller på att bli förstört på grund av
två vuxnas beslut!
Hon låg och tänkte på hur en kvinnas liv förstörs
på grund av en man som bara tänker på sig själv!
Hon med sin egen erfarenhet kunde sätta sig in i
pojkens uppväxt och kände en stor sorg och medkänsla
skölja över sig så hon satte igång att skriva ett brev till
den man som håller på att göra om samma misstag igen.
Med sin oskuldsfullhet och kärlek försöker hon förklara
till en vuxen hur han med kärlek kan lösa allas problem
och hur alla kan vinna och som hon skrev, speciellt han!

Hon med sin kärlek försöker förklara hur sonen kommer
att bli olycklig av att växa upp med föräldrar som inte älskar
varandra och att han kommer att ta på sig skulden för att
dom är tillsammans bara på grund av honom.
Hon med sin kärlek försöker förklara att mamman är värd
att få en man som älskar henne för den hon är!
Hon med sin kärlek försöker förklara, för att hon själv
är ett barn som vuxit upp och sätt sina föräldrar gått
ifrån varandra för att deras kärlek inte var sann och rätt.
Hon hann se bråk men är så glad idag för att hon slapp växa
upp med att hon var skulden till olycka och bråk!

Emmi är bara 13 år men hon tog sig till mod att
sända brevet igår även om hon är rädd att motagaren
inte ska förstå hennes kärlek!

Jag fick läsa brevet nu på morgonen för jag hade ingen aning
om att hon hade skrivit det!
Och av hela mitt hjärta kan jag bara säga att jag är stolt!
Min Emmi har ett hjärta av guld och jag tänker aldrig
ta det ifrån henne!
Jag önskar av hela mitt hjärta att hon får behålla
det ljus och kärlek som brinner inom henne!
För hon är ännu ett barn och som alla barn så kan hon
än bara tänka och känna utifrån kärlek!
Och jag hoppas aldrig att vi vuxna i hennes
närhet ska släcka hennes brinnande ljus!

Tack Emmi för att du valde mig till din Mor!
Jag är dig evigt tacksam!
Du har visat mig,
Ett barns kärlek direkt från ljuset!

Låt era barns kärlek och ljus få
brinna i evighet!

Kramar av kärlek//
Marianne, din fe


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna några rader...